سفارش اینترنتی در قرنطینه خانگی



تاریخ انتشار : 1400/04/08 01:53
نویسنده : دکتر سیروس جهانگیری روانپزشک تهران


سفارش اینترنتی خرید های روزانه در دوران قرنطینه خانگی: باید ها و نباید ها، 6 نکته مهم برای خرید سالم موادغذایی با سفارش اینترنتی وجود دارد. اگر موادغذایی را اینترنتی سفارش داده اید با رعایت نکات زیر می توانید خود و محیط اطرافتان را سالم نگه دارید.

با قرنطینه خانگی و قوانین جدید بسیاری از ما به سمت خدمات خرید اینترنتی و اسنپ فود روی آورده ایم. خریدهای اینترنتی اقلام مورد نیاز روزانه و هفتگی به ما امکان در خانه ماندن را می دهد و به مسطح شدن منحنی شیوع بیماری کمک می کند. با این وجود این سوال مطرح است که آیا استفاده از اسنپ فود روش سالمی است؟ چه کارهایی باید برای ایمنی غذایی انجام داد.

خوشبختانه با انجام چند مرحله زیر می توانید حتی با سفارش موادغذایی هم سالم بمانید و از گسترش کووید 19 جلوگیری کنید.
6 نکته مهم برای خرید سالم موادغذایی با سفارش اینترنتی وجود دارد. اگر موادغذایی را اینترنتی سفارش داده اید با رعایت نکات زیر می توانید خود و محیط اطرافتان را سالم نگه دارید.

تماس با پیک را به حداقل برسانید


بسیاری از خدمات فروش اینترنتی این امکان را بوجود آورده اند که شما تماسی با پیک نداشته باشید. مثلا پیک می تواند وسایل را در محلی قرار دهد و شما آن ها را بردارید و به این طریق حداقل تماس برقرار شود. به این وسیله شما و پیک هر دو سالم خواهید ماند و با هم تماس ندارید.
اگر در محل شما امکان پیک بدون تماس وجود ندارد، با احتیاط با پیک در ارتباط باشید.

محل تحویل کالا را به دقت مشخص کنید


وقتی چیزی را اینترنتی سفارش می دهید، باید محل تحویل کالا را بنویسید. سعی کنید با دقت محل دریافت کالا را مشخص کنید تا پیک به راحتی شما را پیدا کند و حداقل سرگردانی را داشته باشد. حتما پرداخت را اینترنتی انجام دهید تا حداقل تماس و تبادل مالی بین شما و پیک وجود داشته باشد.

دست هایتان را بشویید


بعد از تحویل کالا از تماس دست با صورت خودداری کنید، با استفاده از آب و صابون و به مدت 20 ثانیه دست هایتان را کامل بشویید. بر اساس یافته های FDA (اداره غذا و داروی آمریکا) شواهدی مبنی بر انتقال کرونا ویروس بوسیله غذا یا بسته بندی های غذایی وجود ندارد. ولی به هرحال بعد از تماس دست با سطح آلوده و تماس آن با صورت، دهان، چشم ها و بینی انتقال ویروس حتمی است. هرچند که این تنها راه گسترش ویروس نیست.

بسته بندی را دور بریزید


چون ویروس چندین روز روی سطح بسته می ماند، بهتر است که بسته بندی را دور بیندازید تا از آلودگی جلوگیری کنید. در مورد غذاهایی که از رستوران می گیرید، می توانید غذا را به ظرف های خودتان منتقل کنید و از ظروف رستوران برای خوردن غذا استفاده نکنید. بعد از جابجایی بسته بندی و ظروف رستوران دست هایتان را کامل بشویید.

ایمنی غذایی را جدی بگیرید


علاوه بر ایمنی غذایی کروناویروس که در بالا گفته شد، در نظر گرفتن نکات کلی ایمنی غذایی از آماده سازی تا ذخیره و انتقال هم مهم است. موادغذایی را بلافاصله بعد از رسیدن به منزل در یخچال یا فریزر نگه داری کنید تا مدت نگهداری آنها طولانی تر شود و از رشد باکتری های مضر جلوگیری شود.
میوه ها و سبزیجات خام باید با مواد شوینده کامل شسته شوند. گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ را از سایر مواد جداکنید تا در اثر تماس آنها را آلوده نکنند. در مورد غذاهای آماده، هر چیزی که از غذا اضافه آمد قبل از 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سالم بماند.

به پیک انعام بدهید


به پیک ها انعام بدهید. آنها این امکان را ندارند که در خانه کار کنند و انعام شما بعنوان کمکی برای درآمد آنهاست. و آنها برای حمل و نقل موادغذایی و وسایل شما جان خود را در معرض خطر قرار می دهند. حداقل 20 درصد سرویس باید به پیک انعام داده شود. اگر برای دادن انعام به پول دست زدید حتما دست هایتان را با آب و صابون بشویید.
پیک





در دسته اطلاعیه ها

#خرید اینترنتی #فروشگاه اینترنتی #سفارش اینترنتی در قرنطینه خانگی



ارسال نظرات









نظرات